4.a/  Z TURIANSKEJ  DOLINY  DO  STRÁNSKEJ

Dĺžka : 26,5 km         Prevýšenie : + 700 m         Náročnosť : **

...........................................................................................................

Podľa trasy č.4 - variantu B, na rázcestie na poľovníckom chodníku nad Medzihorskou dolinou (1005/11,0 km). Z rázcestia pokračujeme v priamom smere naďalej po poľovníckom chodníku do sedla bočného hrebeňa nad Stránskou dolinou (1000/11,5 km). Stadiaľ je v priamom smere možnosť 200 m výstupu na Sviniarku so zaujímavým výhľadom.

Zo sedla šikmo vľavo strmým zostupom popri bicykli na poľovnícky chodník (960 m n.m.). Ním vľavo 270 m, potom zostup jeho serpentínami na cestu v Stránskej doline (880/12,5 km). Zostúpime dolinou po M značkovanej ceste, v závere okolo horárne Stráňanka, k TO (550/15,7 km).

Od TO vpravo po N asfaltke smerom k chate Paradis. Na blízkom rázcestí vpravo a krátkou spojkou miernym stúpaním na rázcestie. Z neho vpravo stúpajúcou asfaltkou do 640 m n.m. a zjazdom na rázcestie nad Medzihorskou dolinou (610/20,5 km). Odtiaľto vľavo podľa základnej trasy č.4 cez chatovú osadu a okolo horárne Čistiny do Turia.

Poznámka : / od TO poniže horárne Stráňanka možno okolo chaty Paradis a popri ihrisku, ďalej zjazdom cez lesík a poľnou cestou zostúpiť do Stránskeho (1,25 km). Ďalej cez Poluvsie do Žiliny. Alebo od TO zostúpime po asfaltovej ceste cez Kunerad na rázcestie pred Rajeckými Teplicami. Vpravo cez kopec do Stránskeho a cez Poluvsie do Žiliny.