3.a/   Z KRÍŽAVY  NA  MINČOL

Dĺžka : 43,4 km        Prevýšenie : + 1220 m       Náročnosť : ***

...........................................................................................................

Podľa základnej trasy č. 3 k turistickej orientácii na Krížave (1430/15,8 km). Z nej nás povedie Č značkovaný hrebeňový chodník. Prechádzame hôľnym pásmom s porastom kosodreviny. Z tohto priestoru sú dobré výhľady ako do Žilinskej , tak aj do Turčianskej kotliny a na okolité horstvá. 2,5 km dlhým, väčšinou miernym zostupom dosiahneme sedlo pod Minčolom (1258 m n.m.) a z neho strmým výstupom (tlačením) na výhľadový Minčol (1364/18,8 km).

Z Minčola pokračujeme vľavo technicky náročným zjazdom po M+Ž turistickom chodníku. Zakrátko odbočíme vľavo po Ž značkovanom chodníku do lesa a zostúpime ním na zvážnicu (1120/20,5 km). Vľavo po N zvážnici pohodlne, prevážne klesaním, na rázcestie pri poľovníckej chate Sačné (1030/20,5 km). Ďalej podľa trasy č.3 do Turskej doliny a Žiliny.

Poznámka : / zo sedla pod Minčolom (1258 m n.m.) možno zbehnúť vľavo 90 m rovno dolu cez les na Ž značkovaný chodník z Minčola. Vynecháme tak výstup na Minčol a časť zostupu z neho.